Hugo-borz™ Пятница-та ну ее..., 17.05.2024, 12:52
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Категории раздела
Мои статьи [150]

Мини-чат

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 59

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Статьи » Мои статьи

АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ВАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД»
Історія і шлях розвитку кожного молочного підприємства по-своєму унікальні, і ніж значущіших результатів воно досягає, тим більший інтерес викликає з боку колег по галузі, торгових підприємств і споживачів. Дійсно, щоб вийти на ринок з конкурентоспроможною продукцією, витримуючи її якісні показники і асортимент, зайняти на ньому певну нішу, поступово нарощуючи обсяги виробництва, і, нарешті, стати лідером в своїй галузі, потрібні не тільки грошові інвестиції, але і грамотна, продумана на довгострокову перспективу стратегія розвитку підприємства. Всі перераховані чинники вдало склалися воєдино на Кременчуцькому молочному заводі, який, завдяки ретельно збудованій маркетинговій політиці, глибоким дослідженням тенденцій вітчизняного ринку, вивченню досвіду роботи інших підприємств і упровадженню новітніх технологій, сьогодні упевнено входить в п'ятірку лідерів молочної галузі України. Відкрите акціонерне товариство «Кременчуцький міськмолокозавод» зареєстровано рішенням Кременчуцької міськради 30 листопаду 1995 року. Але історія самого підприємства значно старше, і бере свій початок в далекому 1929 році, коли в Кременчуку був заснований молочний завод, виробнича потужність якого складала 600 тонн молока в рік. Поступово розвиваючись, завод до 1940 року досяг рівня переробки 1500 тонн в рік, що спричинило за собою реконструкцію підприємства. У роки Великої Вітчизняної війни, під час окупації, завод був повністю зруйнований, але в кінці 1943 року відновлений і почав функціонувати. До 1946 року на заводі перероблялося вже 1580 тонн молока в рік при кількості працюючих всього 53 люди. У 1956 році на Кременчуцькому молокозаводі був побудований новий цех по виробництву продукції з цільного молока, що дозволило в 1958 році вийти на наступні виробничі показники: - 4971 тонна цільномолочної продукції; - 220 тонн масла; - 124 тонни морозива. За рахунок здійснення нових організаційно-технічних заходів, завод в 1960 році став переробляти 17000 тонн молока в рік. Зростання обсягів виробництва викликало необхідність нової реконструкції, і в 1965 році першу продукцію випустив новий, переоснащений відповідно до передових досягнень того часу молокозавод, проектні потужності якого по переробці молока складали 60 тонн в зміну. Одночасно із зростанням в Кременчуку великих промислових підприємств, а разом з цим і кількості жителів, виникла необхідність будівництва нового молокопереробного заводу. Завдяки черговій проведеній реконструкції, виробничі потужності заводу по переробці молока на початок 1990 року склали 150 тонн в зміну. Останніми роками на підприємстві активно проводилася модернізація виробництва, підприємство пройшло декілька етапів реконструкції, і вийшло новий рівень переробки молока - 500 тонн в добу. ВАТ "Кременчуцький міськмолокозавод" (Кременчук, Полтавська область), виробляючий молочну продукцію під торговою маркою "Кремез", в 2003 році збільшив виробництво молочної продукції на 18,46%, або на 6,7 тис. тонн, в порівнянні з 2002 роком, до 43 тис. тонн. Як повідомив представник підприємства, збільшення обсягів виробництва на заводі пояснюють розширенням асортименту продукції і ринків збуту. За його словами, в грошовому виразі в 2003 році завод збільшив виробництво на 13,4%, або на 11,9 млн. грн., в порівнянні з 2002 роком, до 100,7 млн. грн. Також представник повідомив, що 2003 рік завод завершив із збитком в 13,6 млн. грн. Зараз завод випускає близько 140 видів продукції, в т.ч. 45 видів морозива і різні цільномолочні продукти (сметану, кефір, молоко, сироватку, йогурт, сири плавлені, сирні десерти). Близько 30% продукції підприємство реалізує в Кременчуку і Полтаві, іншу - в Києві, Одесі, Харкові, Дніпропетровську, Херсоні і Криму, а також експортує до Росії, Голландії, Японії і Польщі. Як повідомлялося раніше, у вересні 2003 року молокозавод купив і ввів в експлуатацію дві лінії по виробництву молочної продукції компанії Tetra Рак (Швеція). Одна лінія призначена для очищення молока і його сепарації, а інша проводить всі технологічні стадії обробки молока і робить розфасовку - розливає в пакети і запаковує. Кременчуцьким міськмолокозаводом володіє компанія "Галактон" (Київ). Процес зростання Кременчуцького молочного заводу цікавий ще і тим, що географічне положення підприємства не дозволяє розраховувати на достатній місцевий збут, і нарощування обсягів виробництва нерозривно пов'язане з освоєнням нових ринків збуту. Необхідність присутності в основних економічно розвинених регіонах, з високою купівельною здатністю населення, багато в чому зумовила подальший шлях розвитку Кременчуцького молокозаводу - експансія, як усвідомлена необхідність, а як пріоритетні ринки збуту були вибрані центральні і південно-східні області України. Як це часто відбувається при правильному підході до справи, уявні слабкими сторони, стають запорукою майбутнього успіху. У випадку з Кременчуцьким молочним заводом напрацьована система збуту в різних регіонах, кожний з яких має свої особливості і вимагає особливого підходу, дозволила крок за кроком освоювати нові ринки збуту. Крім того, одним з чинників, що зробили продукцію Кременчуцького молокозаводу привабливої для покупця, стало знову таки розташування заводу, а отже і його сировинної бази, в екологічно чистій зоні. Багаті і урожайні землі Полтави, а також порівняльна віддаленість, від крупних промислових центрів дозволяють підприємству одержувати екологічно чисте молоко високої якості за конкурентоспроможними цінами. Цьому, у свою чергу, багато в чому сприяє робота, що проводиться заводом серед постачальників. Оскільки на сьогоднішній день близько 85% молока закупляється у сільськогосподарських товаровиробників всіх форм власності і господарств приватного сектора, і лише 15% у колективних господарств, підприємство активно працює над створенням централізованої системи закупівель молока. За чотири минулі роки була проведена велика робота по устаткуванню пунктів приймання молока, оснащенню їх сучасним охолоджувальним устаткуванням. Приймання і оцінка якості сирого молока проводиться відповідно до діючих нормативів. При прийманні визначаються органолептичні показники молока, масова частка жиру, кислотність, густина. Окрім цього, на території заводу функціонує акредитована лабораторія, що здійснює контроль якості сирого молока на вході, і готовій продукції на виході підприємства. Виробничі потужності Кременчуцького молокозаводу: • цельномолочна продукція (у перерахунку на молоко базисної жирності) - 150 тонн в добу; • сир - 8 тонн в добу; • масло - 24 тонни в добу; • сухе молоко - 20 тонн в добу; • морозиво - 28 тонн в добу. Продукція Кременчуцького молочного заводу випускається під торговою маркою «Кремез», яка, завдяки цілій низці маркетингових заходів широко відома всій Україні. Асортимент підприємства на сьогодні налічує більше 60 найменувань всіх груп цельномолочної продукції: молоко питне, кефір, біокефір, ряжанка, йогурти питні і десертні, сметана, сир, сирні вироби. При цьому асортимент продукції розширяється з кожним роком, приємно дивуючи споживачів своїми новинками. Ще однією відмітною особливістю є той факт, що вся продукція Кременчуцького молочного заводу є «живою» і не містить консервантів, а як стабілізатори і наповнювачі використовується тільки натуральна сировина. Окрім цього, Кременчуцький молочний завод виробляє плавлені сири, фасоване масло, сухе цільне і знежирене молоко, яке з успіхом експортується до Польщі, Японію, Голландію, Сірію, Алжір і Росію. Особливе місце в асортименті займає морозиво, якого Кременчуцьким заводом випускається більш ніж 30 найменувань: класичні види морозива у вафельному стаканчику, морозиво з джемами, родзинками, горіхами, кокосом, ескімо в шоколадній і фруктовій глазурі. Високий рівень технічного оснащення підприємства, багаторівнева система контролю якості продукції, сучасні пакувальні матеріали і привабливий дизайн упаковки, а також гнучка цінова політика дозволяють продукції під торговою маркою «Кремез» успішно конкурувати на ринку молочних продуктів і з кожним днем завойовувати любов і визнання все більшої кількості споживачів. Останніми роками на Кременчуцькому молокозаводі, проводиться активна модернізація. На сьогоднішній день технологічний процес виробництва продукції здійснюється на устаткуванні, яке забезпечує оптимальні режими переробки і високу якість продукції. Серед постачальників устаткування відомі європейські компанії «Елопак», «Обрам», «Вздухоторг», «Тетра-пак». На всіх стадіях виробництва за допомогою сучасних методів контролю відстежуються відповідність сировини, що переробляється, і готової продукції технологічним і іншим показникам якості. Ще однією важливою перевагою Кременчуцького молочного заводу є рішення кадрового питання. Велику роль в цьому виконує те, що керують виробництвом польські фахівці, що дозволяє упроваджувати передовий європейський досвід виробництва молочних продуктів вже сьогодні, обійшовши тривалий і витратний період перекваліфікації діючого персоналу. Результатом правильно вибраної стратегії, технічного переозброєння і стабільної роботи Кременчуцького молочного заводу сьогодні є попит на продукцію заводу, що постійно росте: починаючи з 2000 року, стійке зростання об'ємів продажів складає біля 30% на рік. Кременчуцький молочний завод як надійного партнера по бізнесу знає не тільки Полтавська область, але і Дніпропетровськ, Запоріжжя, Харків, Херсон, Одеса і Крим. Останнім часом активно освоюються Київ і Донецьк. З кожним роком географія продажів торгової марки «Кремез» розширяється. У середньостроковій перспективі - обхват всього ринку України. Всі підприємства сфери матеріального виробництва в умовах ринкової економіки здійснюють свою діяльність на засадах комерційного розрахунку. Це таке господарювання, яке передбачає порівняння витрат і результатів діяльності в грошовій формі, одержання максимуму прибутку при мінімумі витрат. Суть комерційного розрахунку зумовлює специфічні вимоги до організації фінансового господарства підприємства, яке має зважати на те, що суб’єкти господарювання у ринковій економіці володіють не уявною, а дійсною фінансовою незалежністю і що вони несуть реальну економічну відповідальність за ефективність свого функціонування, своєчасне виконання своїх зобов’язань перед постачальниками, споживачами, банками, іншими діловими партнерами, а також перед державою. Здатність підприємства успішно діяти в умовах комерційного розрахунку знаходить своє відображення у його фінансовому стані. Під фінансовим станом підприємства розуміють ступінь забезпеченості підприємства необхідними фінансовими ресурсами для здійснення ефективної господарської діяльності та своєчасного проведення грошових розрахунків за своїми зобов’язаннями. Для отримання доходу, прибутку підприємство повинне на належному рівні, з найменшими витратами організувати виробництво, збут продукції, раціонально розпорядитися наявними власними і позиковими ресурсами, тими ресурсами, які воно одержує, реалізовуючи новостворену вартість. До головних напрямків аналізу фінансового стану підприємства відносяться: - аналіз динаміки складу та структури фінансового стану підприємства; - оцінка руху джерел фінансування; - аналіз фінансових коефіцієнтів;
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (04.02.2008) | Автор: Олег E W
Просмотров: 1357 | Рейтинг: 4.5/2
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Поиск

Друзья сайта
  •    

  • Copyright MyCorp © 2024