Hugo-borz™ Пятница-та ну ее..., 17.05.2024, 11:09
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Категории раздела
Мои статьи [150]

Мини-чат

Наш опрос
В каком районе города вы живете?
Всего ответов: 41

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » Статьи » Мои статьи

АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ВАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД»
Аналіз виконання плану по прибутку та рентабельності Фінансові результати діяльності підприємства характеризуються сумою отриманого прибутку та рівнем рентабельності. Прибуток підприємства отримують головним чином від реалізації продукції, а також від інших видів діяльності ( наприклад, здача у найм основних фондів). Прибуток – це частина чистого доходу, який безпосередньо отримують після реалізації продукції. Тільки після продажу продукції чистий дохід приймає форму прибутку. Кількісно він представляє собою різницю між чистою виручкою (після уплати ПДВ, акцизного збору та інших відрахувань з виручки в бюджетні та позабюджетні фонди) та повною собівартістю реалізованої продукції. Таким чином, чим більше підприємство реалізує рентабельної продукції, тим більше отримає прибуток, тим краще його фінансовий стан. Прибуток характеризує загальні підсумки господарської діяльності підприємства і є абсолютним показником виробничо-господарської діяльності підприємства, що вимірюється в грошових одиницях. Сума прибутку залежить від кількості реалізованої продукції, ціни і рівня собівартості продукції. Розрізняють прибуток балансовий і розрахунковий. Балансовий прибуток підприємства включає прибуток від реалізації товарної продукції й інших доходів. Розрахунковий прибуток підприємства - це прибуток, використовуваний для формування фондів економічного стимулювання. Визначається розрахунковий прибуток шляхом вирахування з балансового прибутку податку на прибуток. Виконання плану по прибутку характеризує розмір доходу, створеного на підприємстві. Для оцінки діяльності підприємства застосовується не тільки абсолютний показник прибутку, але і відносний - рівні рентабельності. Обчислюють рівні рентабельності шляхом зіставлення суми прибутку із середньою вартістю виробничих фондів і суми прибутку із собівартістю продукції. 2.5.1 Аналіз складу, динаміки та виконання плану балансового прибутку Базою для аналізу балансового прибутку ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” служать сума балансового прибутку, зафіксована у бізнес – плані підприємства, а саме – у балансі доходів і видатків, тобто фінансовому плані підприємства. Виконання бізнес – планових показників щодо одержання балансового прибутку проаналізуємо за його складовими частинами: прибутку від реалізації основної (товарної) продукції, прибутку від іншої реалізації, прибутків (збитків) від позареалізаційних операцій (з виділенням таких, які не пов’язані з основною діяльністю підприємства, наприклад, прибутки від володіння корпоративними правами, від одержаних відсотків на вкладені кошти в облігації тощо). Загальна оцінка виконання плану Кременчуцького молокозаводу за останні два роки з балансового прибутку наведена у таблиці 2.14. Як видно із таблиці, всього за 2005 рік підприємство отримало прибуток на суму 24676,5 тис. грн. при плановій сумі - 23263,4 тис. грн., план по балансовому прибутку перевиконаю на 1413,1 тис. грн., у тому числі за рахунок: - збільшення прибутку від реалізації товарної продукції на 1576,7 тис. грн.; - незначного збільшення прибутку від іншої операційної діяльності на 1,3 тис. грн.; Це справило позитивний вплив на збільшення балансового прибутку, враховуючи те, що план по прибутку від позареалізаційної діяльності недовиконаю на 290,8 тис. грн. Темп приросту балансового прибутку 2005 року до 2004 року склав 7628 тис. грн., найбільшу частку якого займає прибуток від реалізації товарної продукції, на який безпосередньо впливають такі фактори, як собівартість реалізованої продукції, структура реалізованих товарів, ціна реалізації та обсяг реалізації продукції. Таблиця 2.14. Аналіз складу, динаміки та виконання плану балансового прибутку ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” за 2004 – 2005 рр., тис. грн. Склад балансового прибутку 2004 р. Відхи-лення (+ / -) 2005 р. Відхи-лення (+ / -) 2005 р./ 2004 р., (+ / -) план факт план факт 1 2 3 4 5 6 7 8 1. Виручка від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 161253,6 151786,4 - 9467,2 175464,3 188351,1 + 12886,8 36564,7 2. У тому числі: податок на додану вартість 24167,4 23286,3 - 881,1 27612,6 28641,3 + 1028,7 5355,0 акцизний збір - - - - - - - інші вирахування з доходу 8534,0 6110,1 - 2423,9 11257,2 15508,7 + 4251,5 9398,6 3. Виручка від реалізації товарної продукції без ПДВ, акцизного збору та інших відрахувань з виручки 126552,2 122390,0 - 4162,2 136594,5 144201,1 + 7606,6 21811,1 4. Повна собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) 114578,6 105771,8 - 8806,8 113834,1 119864,0 + 6029,9 14092,2 Продовження таблиці 2.14. 1 2 3 4 5 6 7 8 5. Прибуток від реалізації товарної продукції 21973,6 16618,2 - 5355,4 22760,4 24337,1 + 1576,7 7718,9 6. Прибуток від іншої операційної діяльності 64,7 71,5 + 6,8 86,3 87,6 + 1,3 16,1 7. Прибутки і збитки від позареалізаційних операцій – всього 247,2 358,8 + 111,6 416,7 125,9 - 290,8 - 232,9 8. У тому числі: від участі в капіталі 36,0 19,0 - 17 55,0 46,0 - 9 27 інші фінансові доходи 211,2 339,8 + 128,6 361,7 79,9 - 281,8 - 259,9 Балансовий прибуток 22285,5 17048,5 - 5237,0 23263,4 24676,5 + 1413,1 + 7628,0 2.5.2 Аналіз рентабельності підприємства Показники рентабельності характеризують ефективність роботи підприємства в цілому, дохідність різних напрямків діяльності (виробничої, підприємницької, інвестиційної), окупність витрат та інше. Вони більш повно, ніж прибуток, відображають кінцеві результати діяльності, тому що їх величина показує співвідношення ефекту з наявними або використаними ресурсами. Їх використовують для оцінки діяльності підприємства і як інструмент в інвестиційній політиці та ціноутворенні. Показники рентабельності можна об’єднати в декілька груп: 1) показники, які характеризують окупність витрат виробництва та інвестиційних проектів; 2) показники, які характеризують прибутковість продажів; 3) показники, які характеризують доходність капіталу та його частин. Усі ці показники можуть розраховуватися на основі балансового прибутку, прибутку від реалізації продукції та чистого прибутку. Ефективність виробничої діяльності підприємства відображає показник загальної рентабельності , який визначається як відношення валового прибутку до середньорічної величини вартості основних та оборотних активів: Rд = (Прп / А) · 100, (2.13.) У фінансово – економічному аналізі досить широкого застосування набув показник рентабельності продажів, який визначається по формулі: Rпр = (Прп / В) · 100, (2.14.) де Rпр – рентабельність продажів; Прп – прибуток від реалізації продукції; В – виручка від реалізації продукції (без ПДВ, акцизного збору). Цей показник характеризує ефективність виробничої діяльності: скільки прибутку має підприємство з 1 гривні продажів. Інший економічний смисл має показник рентабельність продукції, який визначається як відношення прибутку від реалізації продукції (Прп) до собівартості реалізованої продукції (С): Rп = (Прп / С) · 100, (2.15.) На відміну від ресурсних показників рентабельності рентабельність продукції характеризує прибутковість поточних витрат, вигідність для підприємства виробництва певного виду продукції (тому він називається витратним показником рентабельності). Ресурси, якими володіє підприємство, впливають на рівень цього показника незначною мірою – лише у тій частині собівартості, яка дорівнює амортизації основних засобів і зносу нематеріальних активів, а також витратам на поточний, середній та капітальний ремонти у межах до 5% балансової вартості основних засобів за рік. Основними факторами зростання рентабельності продукції є зниження витрат на виробництво, а також підвищення оптових або інших відпускних цін. Також при аналізі діяльності ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” використаємо показник рентабельності капіталу, який розрахуємо як відношення балансового (валового, чистого) прибутку до середньорічної вартості всього інвестованого капіталу (КL): Rк = БП / КL, (2.16.) Rк = Прп / КL, (2.17.) Rк = ЧП / КL, (2.18.) У таблиці 2.15. охарактеризовані показники рентабельності ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” за 2004 та 2005 роки. Таблиця 2.15. Показники рентабельності ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” за 2004 – 2005 роки Показник Позна-чення 2004 р. 2005 р. Темп зростання, % I. Звітні показники, тис. грн. Балансовий прибуток БП 17048,5 24676,5 144,7 Чистий прибуток ЧП 1184,3 10857,3 916,8 Прибуток від реалізації продукції (валовий прибуток) Прп 16618,2 24337,1 146,5 Собівартість реалізованої продукції С 105771,8 119864,0 113,3 Виручка від реалізації (без ПДВ, акцизного збору) В 122390,0 144201,1 117,8 Всього інвестованого капіталу КL 3680,4 4269,8 116,0 Середньорічна вартість основних та оборотних активів А 53482,8 53000,0 99,1 II. Розрахункові показники, % Загальна рентабельність діяльності підприємства Rд 31,1 45,9 147,6 Рентабельність продажів Rпр 13,6 16,9 124,3 Рентабельність продукції Rп 15,7 20,3 129,3 Рентабельність капіталу з урахуванням балансового прибутку Rк 4,6 5,8 126,1 Рентабельність капіталу з урахуванням валового прибутку Rк 4,5 5,7 126,7 Рентабельність капіталу з урахуванням чистого прибутку Rк 0,3 2,5 833,3 Показники таблиці 2.15. свідчать про збільшення рентабельності діяльності Кременчуцького молокозаводу у 2005 році проти 2004 року за всіма параметрами. Загальна рентабельність діяльності підприємства становить 45,9 %, що на 47,6 % вище рівня попереднього року. Основна причина збільшення рівня рентабельності продукції підприємства з 15,7 % до 20,3 % є підвищення балансового прибутку на 44,7 %. Підвищення рівня рентабельності випущених виробів досягається шляхом математичного здійснення заходів по покращенню ефективності і якості праці. Воно забезпечує покращення багатьох техніко-економічних показників праці підприємства. Для того, щоб продукція стала рентабельною, а також для подальшого зростання рентабельності, необхідно підвищувати продуктивність праці, також ефективність використання основних виробничих фондів і оборотних коштів, скорочення матеріальних, трудових і фінансових ресурсів на виробництво і реалізацію продукції, покращення інших показників господарської діяльності підприємства (наприклад, зростання обсягу і покращення якості продукції). Резервами зростання загальної рентабельності є ліквідування не прокредитованих понаднормативних залишків нормуємих оборотних коштів, які створюються внаслідок накопичення надмірних запасів, не потрібних для виробництва матеріалів, виробів, які мають обмежений збут, і затримок в відвантаженні готової продукції по різним організаційним причинам. Основною причиною рентабельної роботи молокозаводу є збільшення обсягів виробництва, що вплинуло на ріст умовно-постійних витрат на одиницю продукції. Рентабельність ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” в 2005 році збільшилась у зв’язку із зменшенням накладних витрат. Це означає, що підприємство в останньому році найефективніше використовувало наявні ресурси і отримало валового прибутку на 7718,9 тис. грн. більше ніж у попередньому періоді (2004 р.). Незважаючи на зв’язок проаналізованих показників рентабельності, їх рух не завжди співпадає. Це пов’язано з тим, що собівартість відображає ефективність поточних затрат. Фактори, які впливають на прибуток та рентабельність класифікуються по різним ознакам. До основних резервів підвищення рентабельності виробництва відносяться: 1) Резерви збільшення прибутку: - збільшення об’єму виробництва та реалізації продукції; - зниження собівартості продукції; - підвищення якості та конкурентноздатності продукції; - скорочення невиробничих видатків та утрат. 2) Резерви покращення використання основних та оборотних фондів: - підвищення фондовіддачі за рахунок покращення використання існуючого обладнання; - ліквідація зайвого обладнання та понаднормативних запасів оборотних фондів; - прискорення оберненості оборотних засобів.
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (04.02.2008) | Автор: Олег E W
Просмотров: 893 | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Поиск

Друзья сайта
  •    

  • Copyright MyCorp © 2024