Меню сайта |
|
|
Категории раздела |
|
|
Мини-чат |
|
|
Наш опрос |
|
|
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Форма входа |
|
|
|
Наукова праця в галузі економики
ГЕНЕЗИС ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ЕКОНОМІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ
Гузенко О.І.
Доц., к.е.н. Краснокутська Н.С.
Харківський державний університет харчування і торгівлі
В сучасній економічній літературі такі можливості прийнято визначити як потенціал підприємства, але, чи є доцільним, і що саме входить до складу цих можливостей – саме це питання визначило актуальність і мету даного дослідження.
Термін «потенціал» походить від латинського слова «potentia» і означає «приховані можливості». В економіці термін «потенціал» пройшов певні еволюційні етапи.
Проаналізувавши економічну літературу, слід зазначити, що коло визначень економічного потенціалу підприємства дуже широке-від звуженого його розуміння до таких загальних категорій, як соціально-економічна система.
Марушков Р.В. трактує економічний потенціал як можливість підприємства забезпечити своє довгострокове існування і досягнення стратегічних цілей на основі використання системи наявних ресурсів.
Під ресурсним потенціалом підприємства слід вважати його виробничі можливості, які визначаються питомою вагою ресурсів, їхньою структурою і якістю.
Йеннер Т. розглядає ресурсні можливості підприємства в якості «ноу-хау» в технології, людські ресурси, специфічні ресурсні навики з метою вивести продукцію даного підприємства на ринок для того, щоб вона могла конкурувати з товарами конкурентів.
Такі дослідники як Клейнер Г.Б., Качалов Р.М., Тамбовцев В.Л., визначають соціально-економічний потенціал підприємства як сукупність стратегічних ресурсів, які мають визначне значення для можливостей функціонування підприємства у тих чи інших умовах.
Але, окрім ресурсів, другою важливою складовою потенціалу виступають компетенції або здібності підприємства мобілізувати необхідні ресурси. Тому, потенціал визначається як можливості системи ресурсів і компетенцій підприємства створювати результат за допомогою реалізації бізнес-процесів.
Таким чином, в процесі даного дослідження прийшли до висновку, що потенціал підприємства може розглядатися як зовнішні, так і внутрішні можливості, які повинні забезпечити його конкурентні переваги в ринковому середовищі.
|
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (31.03.2008)
| Автор: Олег E W
|
Просмотров: 354
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
Поиск |
|
|
Друзья сайта |
| |
|