Меню сайта |
|
|
Категории раздела |
|
|
Мини-чат |
|
|
Наш опрос |
|
|
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Форма входа |
|
|
|
Наукова праця в галузі економики
Конкурентні переваги як елемент конкурентоспроможності підприємств
Аспірант Сімех Ю.А.
Науковий керівник – к.е.н., доц. Чорна М.В.
Харківський державний технічний університет будівництва та архітектури
Становлення системи ринкової економіки активізувало дослідження проблем формування українськими підприємствами конкурентних переваг, оскільки це є одним з головних чинників досягнення перемоги у конкурентній боротьбі.
Дослідженням проблеми формування конкурентних переваг та методів забезпечення конкурентоспроможності підприємства займалося багато вчених-економістів. Однак сучасні мінливі умови української економіки вимагають подальшого дослідження. Тому метою даної роботи є дослідження різних теоретичних підходів до трактування поняття конкурентної переваги та визначення завдань, які покладено в основу конкурентних переваг підприємства.
В науково-економічній літературі існує багато різних визначень поняття конкурентоспроможності, але в основу всіх стверджень покладено забезпечення переваг над конкурентами. На думку Фатхутдинова Р.А. конкурентна перевага системи – яка-небудь ексклюзивна цінність, яку має система та яка надає їй переваги в порівнянні з конкурентами. Деякі автори ототожнюють поняття “стратегічна перевага” та “конкурентна перевага” [1]. Вони вважають що головною функцією конкурентної переваги є забезпечення високого рівня доходів, а також завоювання міцних позицій на ринку за рахунок високої якості продукції. В цьому ж аспекті розглядають конкурентні переваги вчені, які роблять особливий наголос на досягненні «найкращого результату», під яким вони розуміють рівень прибутку вище чим у конкурентів [2]. Однак свою позицію вони пояснюють можливістю інвестування нерозподілених доходів у майбутні проекти, які не обов’язково націлені на підвищення рівня якості продукції, утримуючи в такий спосіб лідерство на ринку.
Необхідно відмітити, що різні конкурентні переваги не є взаємовиключними, навпаки наявність сукупності переваг суттєво підвищують рівень конкурентоспроможності підприємства.
Список літератури:
1. Портфель конкуренции и управления финансами (Книга конкурента. Книга финансового менеджера. Книга антикризисного управляющего) / отв. ред. Рубин Ю.Б. – М.: «СОМИНТЭК», 1996. – С. 736.
2. Кэмпбел Д., Стоунхаус Дж., Хьюстон Б. Стратегический менеджмент: Учебник / Пер. с англ. Н.И. Алмазовой. – М.: ООО «Издательство Проспект», 2003. – С.32.
|
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (31.03.2008)
| Автор: Олег E W
|
Просмотров: 423
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
Поиск |
|
|
Друзья сайта |
| |
|