Меню сайта |
|
 |
Категории раздела |
|
 |
Мини-чат |
|
 |
Наш опрос |
|
 |
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
 |
Форма входа |
|
 |
|
ХАРАКТЕРИСТИКА ТА АНАЛІЗ ПІДПРИЄМСТВА «ВАТ ”КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ КОЛІСНИЙ ЗАВОД”»
Склад комп’ютерного обладнання, яке використовується на заводі, є традиційним і визначається типовими задачами, які стоять перед співробітниками. Сучасний бізнес вимагає автоматизації бухгалтерської діяльності та складського обліку, виписки рахунків та отримання (відправлення) повідомлень в електронному виді постачальникам та замовникам. Для ефективної роботи співробітників, раціонального використання комп’ютерного обладнання створюється локальна мережа.
Отже, всі комп’ютери (або автоматизовані робочі місця) відділі АСУ об’єднані в локальну мережу . Основне призначення локальної мережі – надання інформаційних та обчислювальних ресурсів користувачам, які підключені до неї. З цієї точки зору локальну мережу можна розглядати як сукупність серверів та робочих станцій.
У відділі АСУ встановлено один сервер, 39 робочих станцій, вісім мережних принтерів, один модем для виходу в Інтернет через відокремлену лінію, отримання та відправки електронної пошти, факсів й електронних платежів. У якості середи передачі в цій локальній мережі здебільшого використовується неекранована вита пара 5–й категорії (UTP).
Сервер – комп’ютер у головного програміста, підключений до мережі та забезпечуючий її користувачів певними послугами. Він здійснює зберігання даних, управління базами даних, обробку завдань, друк завдань та ряд інших функцій, потреба в яких може виникнути у користувачів мережі. Сервер – джерело ресурсів мережі.
Інші комп’ютери мережі – робочі станції – персональні комп’ютери, підключені до мережі, через які користувач отримує доступ до її ресурсів.
Робоча станція мережі функціонує як в мережному, так і в локальному режимі. Вона забезпечує користувачів всіма необхідними інструментами для вирішення прикладних задач.(таб 2.3.1.)
Таблиця (таб 2.3.1.)
Характеристика робочих станцій та серверу
ВАТ „Кременчуцький колісний завод”.
Комп’ютери Функціональні задачі
Директор;
Бухгалтерія;
Економічний відділ;
Відділ матеріального забезпечення;
Відділ автоматизації і комп’ютерізації;
Адміністрація;
Канцелярія;
Excel (електронні таблиці);
Word (текстовий редактор);
1С:Бухгалтерия (облікова програма);
The Bat (електронна пошта);
Photoshop (обробка зображення);
CorelDraw (обробка зображення)
PGP (криптозахист).
Сервер
(головний програміст) AtGuard (захист від атак хакерів);
Apache (Web–сервер);
Trafic Inspector (проксі–сервер);
1С:Бухгалтерия (облікова програма);
Exchange Server (електронна пошта).
Практично всі робочі станції (комп’ютери) призначені для виконання чотирьох основних функцій: електронні таблиці, текстовий редактор, облікова програма та електронна пошта.
Окрема стаття – PGP. Ця невелика програма повинна стояти на кожному комп’ютері. Вона дозволяє надійно захистити конфіденційну інформацію.
«AtGuard» – приблизно те саме, що й PGP на звичайних робочих станціях. Цей засіб за грамотної настройки захищає від атак хакерів. Про цю програму буде знати тільки системний адміністратор.
«Apache» – ця програма повинна бути встановлена для того, щоб відкрити на сервері свій Web–сайт компанії. При цьому, звичайно, що сервер має бути підключений до Інтернет (провайдера) по виділеній лінії.
«Trafic Inspector» – ця програма потрібна для того, щоб співробітники фірми, звертаючись до однієї й тієї ж інформації в Інтернет, отримували її швидше.
«1С:Бухгалтерия» – ця програма потрібна на сервері для звернення до бази даних. Вона повинна бути встановлена та запущена на сервері цілодобово для того, щоб, автоматично виконувати періодичне оновлення інформації.
«Exchange Server» – засіб для роботи с поштою підприємства, завданнями та з іншим. Exchange Server – це цікава програма. Вона дозволяє відправляти та отримувати поштові повідомлення, планувати завдання серверу, співробітникам та оперативно контролювати хід їх виконання, вести власний календар та планувати зустрічі. Не встаючи з місця, можна проводити електроні голосування серед співробітників.
Сполучення комп’ютерного обладнання описаного вище набору в мережу відбувається по «зіркообразній»топології. Прокладка мережі та її підтримка здійснюється силами своїх спеціалістів – головним програмістом.
«Зіркообразна» топологія передбачає радіальне сполучення центрального й периферійного обладнання (мал. 2.7.).
Мал. Схема топології «зірка».
При використання «зірко образної» топології, кожний комп’ютер підключається до спеціального концентратора (світча). Перевагою цієї топології є її стійкість до пошкодження кабелю – при обриві перестає працювати тільки один з вузлів мережі та пошук пошкодження значно спрощується. Недостатком є більш висока вартість.
У відділі АСУ працює 40 комп’ютерів, PENTIUM IV. На кожному комп’ютері компанії встановлена операційна система Windows ХР, на сервері – Microsoft Windows Server.
Крім того, на всіх комп’ютерах встановлені стандартні елементи програмного забезпечення, які відповідають функціональним задачам робочих місць у фірмі.
Слід відзначити, що на підприємстві створені всі потрібні умови для правильної та чіткої роботи локальної мережі. Дуже багато значить наявність та забезпеченість мережі всім необхідним обладнанням, апаратурою, програмами.
Все це створює сприятливі умови для розвитку підвищення результативності діяльності.
На підприємстві ВАТ “Кременчуцький колісний завод ” існує програма системи обліку “ІТ-ПІДПРИЄМСТВО” - “Облік основних засобів”.
Автоматизована система управління “IT-підприємство” - це комплексний програмний продукт, що охоплює всі контури управління підприємством. Проте він є відкритим для доповнення його будь-якими модулями, написаними працівниками відділів АСУ, командами ділерів і т.п. для додавання функціональності, необхідної на даному конкретному підприємстві. В основному, це отримання специфічних звітів.
Підсистема “Облік основних засобів” призначена для обліку наявності, надходження, вибуття і переоцінки основних засобів.
Основними функціями підсистеми є наступні функції:
• ведення картотеки основних засобів;
• реєстрація документів по руху основних засобів;
• ведення відомості наявності і руху основних засобів;
• нарахування амортизації основних засобів;
• автоматизація процесу проведення інвентаризації;
• переоцінка ОС;
• облік ПДВ по основних засобах;
• ведення спеціальних довідників;
• формування і виведення звітів по обліку основних засобів.
Для пооб'ектного обліку основних засобів підсистема веде Картотеку і Відомість залишків і руху основних засобів, що мають складну ієрархічну будову. Основні засоби класифікуються за наступними ознаками:
• по рахунках обліку
• по групах ОС по галузях;
• по шифрах норм амортизації і по видах ОС
• за призначенням
• по інвентарних номерах;
• по номерах карток обліку основних засобів;
• по структурних підрозділах;
• по матеріально-відповідальних особах ;
• по рахунках витрат
за кодами ОКОФ
Для кожного ОС указуються синтетичний рахунок, на якому враховується даний основний засіб, рахунок, на якому враховується знос по даному об'єкту, рахунок витрат, на який потрапляє нарахована сума амортизації. Номери рахунків повинні відповідати плану синтетичних рахунків.
Основні засоби розбиваються по підрозділах, за якими вони закріплені, а також по матеріально-відповідальних особах .
Будь-яка зміна стану ОС повинна відбиватися відповідним документом руху. Цей документ приводить до генерації проводок і, одночасно, до зміни відповідної картки обліку і відомості залишків і руху ОС.
В результаті підтримуються три системи обліку:
• реєстри первинних документів;
• відомість залишків і руху ОС і картотека ОС;
• проводки по рахунках.
Склад підсистеми
Завантаження системи супроводжується обов'язковим введенням пароля (для обмеження доступу розробників і користувачів). Вікно входу в систему дивитис на рис. 2.3.1.
рис. 2.3.1. Завантаження системи
рис. 2.3.2. Відображення пунктів меню
Після завантаження системи на екрані з'являється меню, за допомогою якого ми можемо вибрати необхідний модуль для подальшої роботи. Вікно із списком пунктів меню зображене на рис. 2.3.2.
Нас цікавить підсистема “Основні засоби”. Для цього ми вибираємо з цього меню відповідний пункт.
Підсистема обліку ОС включає наступні основні групи функцій:
Картотека. Меню призначене для ведення картотеки основних засобів, складання інвентаризаційних і звіряльних відомостей, проведення переоцінки.
Рух. Меню призначене для введення в систему первинних документів по всіх видах руху основних засобів. Одночасно з реєстрацією проводиться розрахунок проводок по документу відповідно до типової операції документа. У даному меню ведеться відомість залишків і руху ОС, в якій фіксується щомісячна інформація про стан ОС, і в яку необхідно ввести первинні залишки при запуску системи в експлуатацію.
Звіти. Меню призначене для проглядання списку проводок, які були сформовані в даній підсистемі (журналу господарських операцій по обліку ОС) і для формування синтетичних і аналітичних звітів по обліку основних засобів.
Довідники. Меню призначене для ведення довідників підсистеми.
Організація основних облікових регістрів
До основних облікових регістрів підсистеми відносяться
• Картотека обліку ОС
• Відомість залишків і руху ОС по місяцях
• Документи руху ОС
• Бухгалтерські проводки по обліку ОС
Картотека обліку основних засобів
Картотека обліку основних засобів є центральним довідником підсистеми, в якому містяться всі інвентарні номери основних засобів. Практично, картотека обліку ОС є довідником інвентарних номерів. Картотека не містить вартісних характеристик ОС (первинної і залишкової вартості, зносу ...). Робота з відомістю виконується у функції “Картотека ОС” в меню “Картотека”, а також в “режимі HELP’а” при знаходженні курсора в полі інвентарного номера. База картотеки знаходиться у файлі “OSK.dbf”.
Склад картотеки ОС
Для кожного інвентарного номера повинні бути введені наступні показники
*Інвентарний номер об'єкту обліку.
Інвентарний номер є основним обліковим показником основного засобу і складається з набору восьми довільних символів, який повинен бути унікальним. Інвентарний номер привласнюється під час вступу ОС на підприємство і не міняється в перебігу всього терміну служби ОС. Виключенням може бути ситуація, при якій інвентарний номер привласнюється не під час вступу на підприємство, а при введенні в експлуатацію основного засобу. В цьому випадку рекомендується привласнити тимчасовий інвентарний номер (наприклад, ВРхххххх) і враховувати ОС з цим інвентарним номером. Потім, при введенні в експлуатацію привласнити основному засобу постійний номер і скористатися службовим режимом “Змінити інвентарний номер ...” (режим викликається по клавіші F2 з функції “Картотека ОС”), який замінить тимчасовий інвентарний номер на постійний у всіх облікових регістрах системи з моменту надходження його на підприємство.
*Номер інвентарної картки обліку ОС.
У загальному випадку є будь-яким набором з восьми символів, який повинен бути унікальним. Інвентарні номери можуть мати самостійну нумерацію або бути рівні інвентарному номеру ОС. Самостійність нумерації визначається параметрами настройки підсистеми.
*Заводський номер.
Містить заводський номер основного засобу, що враховується. Поле не обов'язково для заповнення.
*Дата виготовлення.
Містить дату (рік) виготовлення ОС. Поле не обов'язково для заповнення.
*Найменування основного засобу.
Це поле може містити будь-яку інформацію з 80 символів.
*Рахунок обліку.
Містить поточний рахунок обліку ОС. Дане поле не вводиться, а автоматично коректується при введенні документа руху, в якому ОС передається з рахунку на рахунок.
*Підрозділ.
Містить підрозділ, в якому ОС знаходиться в даний момент. Дане поле не вводиться, а автоматично коректується при введенні документа руху, в якому ОС передається з одного підрозділу в інший.
*Матеріально-відповідальна особа.
Містить код поточного МВО для основного засобу. Дане поле не вводиться, а автоматично коректується при введенні документа руху, в якому ОС передається від одного М ВО до іншого.
*Стан ОС.
Містить код стану ОС у нинішній момент в останньому місці зберігання по відомості залишків і руху. Дане поле не вводиться, а автоматично коректується при введенні будь-якого документа руху.
Поля рахунок обліку, підрозділ, МВО і стан ОС носять в картотеці інформаційний характер і відображають поточний стан ОС.
*Код ОС по ОКОФ.
Містить код по Всеукраїнському Класифікатору Основних Фондів, який указується в кожній картці ОС уручну. Обов'язковий для заповнення при значенні параметра настройки підсистеми “Тип кодування ОС” рівному 1 - за кодами ВКОФ. При значенні рівному 0 - по видах ОС, заповнення даного поля необов'язково.
*Шифр амортизації ОС.
Містить шифр норми амортизаційних відрахувань по довіднику норм амортизаційних відрахувань
*Вид ОС.
Містить код виду ОС по довіднику видів ОС. Дане поле заповнюється автоматично при введенні шифру амортизації. Поле може бути автоматично оновлено з довідника видів ОС за допомогою режиму F2 – “Відновити вид ОС в картотеках” по поточному шифру амортизації.
*Ознака нарахування зносу по ОС.
Дану ознаку має два значення - Да/Нет. Ознака визначає, чи розраховується знос по даному ОС.
*Ознака нарахування амортизації по ОС.
Дана ознака з'являється на екрані тільки при значенні параметра настройки “Ознака амортизації/зносу” рівному “Знос і амортизація можуть нараховуватися окремо один від одного”. Дану ознаку має два значення - Да/Нет. Ознака визначає, чи розраховується амортизація по даному ОС.
*Ознака автотранспорту.
Дану ознаку має два значення (Да/Нет) і визначає порядок нарахування зносу по ОС. Значення ознаки “Та” визначає можливість обліку пробігу у відомості рухи і можливість розрахунку зносу по пробігу.
*Індивідуальна норма амортизації.
Якщо дане поле заповнене, то при розрахунку зносу може використовуватися дана норма, а не норма, відповідна шифру амортизації. Індивідуальна норма може бути вказана незалежно від ознаки автотранспорту.
*Коефіцієнт і ‘дата до ...” для прискореної амортизації. Якщо дані поля заповнені, то при розрахунку зносу до вказаної дати даний коефіцієнт є поправочним для загальної або індивідуальної норми амортизації.
Декілька підрозділів. Ознака розподілу загальної суми нарахованого зносу по даному інвентарному номеру між декількома підрозділами в заданій пропорції. В цьому випадку до даного інвентарного номера повинні бути введені пайові коефіцієнти для розподілу нарахованого зносу.
*Група ОС по галузях.
Містить код по довіднику груп ОС по галузях. Поле обов'язково для заповнення.
*Призначення ОС.
Містить код по довіднику призначень ОС. Приймає два значення: виробниче або невиробниче призначення.
*Дата, номер документа і ознака надходження ОС на підприємство.
Поля відкриті для коректування для введення початкових відомостей на етапі первинного введення даних. При введенні документа з типом “Надходження ОС і НМА” дані поля заповнюються автоматично. Ознака надходження приймає два значення : “И” - надходження з початковим зносом, “порожньо” - надходження без зносу.
*Дата і номер документа введення ОС в експлуатацію.
Поля відкриті для коректування для введення початкових відомостей при впровадженні підсистеми. При введенні документа з типовою господарською операцією “Введення в експлуатацію” дані поля заповнюються автоматично.
*Дата, номер документа, причина і типова господарська операція вибуття ОС. Поля відкриті для коректування для введення початкових відомостей при впровадження підсистеми. При введенні документа з типом “Списання/Ліквідація” або “Вибуття ОС і НМА” дані поля заповнюються автоматично. Причина і типова операція заповнюються з документа.
*Додаткова інформація. У дане поле можна ввести будь-яку інформацію, що характеризує ОС. Об'єм інформації, що вводиться, не обмежений. У вікні
введення даного поля організовується скролінг.Зразок інвентарної картки дивитися на рис.2.3.3 .
рис. 2.3.3. Картка обліку ОС.
При роботі з картотекою обліку основних засобів можливий відбір інвентарних карток за наступними умовами (можлива довільна комбінація перерахованих умов відбору):
По рахунку обліку ОС
По підрозділу. При відборі по підрозділу можливо указувати не конкретний підрозділ, а маску. В результаті будуть відібрані інвентарні картки по підрозділах, які задовольняють масці. При завданні маски використовуються символи”?”, які позначають довільний символ в коді підрозділу. Наприклад, маска “12???” дозволяє відібрати всі підрозділи, код яких починається на “12”.
• По матеріально-відповідальній особі
• По моделі устаткування. При відборі по моделі устаткування відбираються всі записи, у яких код устаткування починається на задане значення моделі або співпадає з ним.
• По найменуванню ОС
• Можливо вказати довільна умова відбору.
Дорогоцінні метали в ОС. Зона дорогоцінних металів використовується для введення змісту дорогоцінних металів в основних засобах. При введенні указується код дорогоцінного металу і вага при оприбутковуванні/списанні. Дана інформація використовується для обліку дорогоцінних металів у складі ОС (наявність, рух).
Документи руху ОС. Перелік документів по даному інвентарному номеру стає доступним для перегляду в режимі F12 – “Документи. Документи руху”.
Рядки відомості залишків і руху ОС. У режимі F12 – “Документи. Відомість залишків і руху” стають доступними рядки відомості по даному ОС за звітний і всі попередні місяці.
Пайові коефіцієнти зносу по підрозділах. Для введення пайових коефіцієнтів для розподілу нарахованого зносу між підрозділами.
Документи руху основних засобів
Документи руху основних засобів призначені для віддзеркалення в системі всіх видів переміщення ОС:
• Надходження
• Внутрішнє переміщення
• Вибуття
• Списання
• Оприбутковування
• Зміна вартості ОС.
Перелік можливих типів руху і їх основні характеристики визначаються в довіднику типів руху.
Можливі два основні види документів руху.
• Документи переміщення основних засобів. Документи даного типа відповідають реальному переміщенню основних засобів між <Счет, підрозділ,
МВО > і міняють стан ОС (рахунок обліку, підрозділ, матеріально-відповідальна особа) у відомості залишків і руху. Для документів даного типа указується кількість, рівна 1.
• “Частковий” рух – зміна вартості основних засобів. Документи даного типа не міняють стану ОС і призначені для документального віддзеркалення зміни (збільшення або зменшення) вартості основних засобів, що знаходяться в обліку. Для документів даного типа указується кількість, рівна 0. При розносці документів даного типа перевіряється, щоб відповідний об'єкт основних засобів знаходився в обліку.
При введенні документів руху виконується розноска у відомість залишків і руху. Якщо при розносці виявляються помилки (наприклад, при введенні документа надходження вказаний в документі інвентарний номер вже є в обліку, або при введенні документа вибуття відповідного інвентарного номера немає в обліку), розноска не виконується і документ залишається таким, що нерозніс. Після усунення причин, що привели до помилки (наприклад, неправильна послідовність документів), необхідно виконати розноску документа наново за допомогою режиму F2 “Розноска документа у відомість ОС”. На момент закриття звітного місяця не повинно залишатися документів руху, що нерознесли.
Якщо поодинці інвентарному номеру вводиться декілька документів за одну дату (наприклад, надходження і внутрішня передача), то при введенні повинна правильно указуватися послідовність документів (“Номер документа по порядку”). Це необхідно для правильної (послідовної) розноски таких документів у відомість залишків і руху (для запобігання ситуації, коли спочатку оброблятиметься витратний документ, а потім – прибутковий).
Залежно від вибраного варіанту обліку (інтегрована або незалежна підсистема) використовуються різні формати ведення документів руху.
Робота з документами руху основних засобів (настройка документів, безпосередньо ввод/корректировка/разноска документів) виконується через стандартну систему документообігу.
Варіант “Незалежна підсистема” залишений для зворотної сумісності і в даний час не використовується. В даному випадку документи руху основних засобів є “однорядковими”, тобто кожен документ відповідає переміщенню (зміні стану) одного основного засобу.
Структурно документи складаються з двох основних частин – безпосередньо документ і бухгалтерські проводки до документа. Проводки можуть формуватися по типовій господарській операції, вказаній в документі, або вводитися уручну.
Бухгалтерські проводки по обліку основних засобів
Бухгалтерські проводки по обліку основних засобів можуть формуватися в системі з наступних джерел:
- З документів руху основних засобів. Формування проводок виконується згідно типової господарської операції, вказаної в документі. Додаткові проводки можуть бути введені уручну в режимі проглядання бухгалтерських проводок по документу. Настройка типових господарських операцій описана в документації по підсистемі “Бухгалтерський облік”.
- З інших підсистем. При цьому введені проводки враховуються у відомості залишків і руху основних засобів при виконанні розрахункового режиму “Розрахунок оборотів (зміни первинної вартості ОС) з інших систем”.
Для того, щоб сформувати ВІДОМІСТЬ ЗАЛИШКІВ І РУХУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ необхідно вибрати пункт меню “Рух ОС і НМА” пункту меню “Рух”. Нам буде запропоновано вказати період для відбору необхідних документів. Оскільки нас цікавить вересень 2003 року, ми указуємо з 1.09.03 по 30.09.03г. (рис. 2.3.4.)
рис 2.3.4. Критерій для відбору документів руху
На екрані з'явиться список документів за вибраний період. (рис. 2.3.5.).
рис 2.3.5. Документи руху ОС і НМА
За допомогою кнопки на панелі інструментів або відповідною комбінацією клавіш ( CTRL + F5) ми викликаємо список звітів (Дивитися на мал. 2.3.6.).
З цього списку нам необхідно вибрати звіт, що цікавить нас, «Рух ОС за . (по рахунках)”, після чого він починає формуватися. З вже сформованим звітам ми маємо можливість проглянути його на екрані, вивести на принтер і проглянути загальні підсумки. Вікно для вибору режиму роботи з формованим документом дивитися на мал. 2.3.7.Після натиснення кнопки в цьому вікні наш звіт виведеться на принтер. Цей звіт дивитися в 2.3.8.
рис 2.3.6. Список звітів по документах руху ОС і НМА
рис 2.3.7. Вікно для вибору режиму роботи з формованим документом.
рис 2.3.8. Виклик довідника підрозділів при закладі нового документа руху.
Автоматизована система управління IT-підприємство - це комплексний програмний продукт, що охоплює всі контури управління підприємством.
За допомогою системи обліку “ІТ-ПІДПРИЄМСТВО” можна:
- ввести, відкоректувати рух основних засобів (надходження
ліквідацію, внутрішнє переміщення, модернізацію (добудову);
- одержати вихідні форми по руху ОС;
- ввести, відкоректувати, роздрукувати нормативно-довідкову інформа-
цию;
- ввести, відкоректувати, роздрукувати пробіг автотранспорту;
- розрахувати амортизацію і одержати вихідні форми по амортизації;
- проглянути інформацію по основних засобах;
- роздрукувати опис основних засобів і інвентаризаційний опис;
- одержати звіт про рух, склад і амортизацію ОС за рік.
До істотних недоліків існуючої на підприємстві системи обліку “ІТ-ПІДПРИЄМСТВО” слід віднести відсутність можливостей рішення задач оптимізації постачань.
Враховуючи важливість правильного розподілу і ефективного використання донної системи, доцільно рекомендувати налагодити на підприємствах ефективну систему оптимізації постачань, створивши самостійний модуль.
При правильному і логічному підході до існуючої системи, створивши самостійний модуль, можна правильно розрахувати оптимізації постачань, уникаючи зайвих витрат.
Таким чином, в дипломі пропонується програмне рішення задачі оптимізації постачань на підприємстві.
------------SbEwseNsV6Zfi5oMCWoYmb
Content-Disposition: form-data; name="file1"; filename=""
|
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (04.02.2008)
| Автор: Олег E W
|
Просмотров: 759
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
Поиск |
|
 |
Друзья сайта |
|  |
|