Меню сайта |
|
|
Категории раздела |
|
|
Мини-чат |
|
|
Наш опрос |
|
|
Статистика |
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 |
|
Форма входа |
|
|
|
АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ВАТ «КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ МІСЬКМОЛОКОЗАВОД»
Аналіз виконання плану рівня та підвищення якості виробленої продукції
Важливим показником діяльності підприємства є якість виробленої продукції. ЇЇ підвищення – одна із форм конкурентної боротьби, завоювання та
утримки позицій на ринку. Високий рівень якості продукції сприяє підвищенню попиту на продукцію та збільшенню суми прибутку не тільки за рахунок об’єму продажів, але й за рахунок більш високих цін.
Якість продукції характеризує експлуатаційні, споживчі, технологічні, дизайнерські властивості виробу, рівень його стандартизації, надійність та довговічність. Існують узагальнюючі, індивідуальні та непрямі показники якості продукції.
Узагальнюючі показники характеризують якість всієї виробленої продукції незалежно від її виду та призначення:
- питома вага нової продукції в загальному її випуску;
- питома вага продукції вищої категорії якості;
- середньозважений бал продукції;
- середній коефіцієнт сортності;
- питома вага атестованої та неатестованої продукції;
- питома вага сертифіцированої продукції;
- питома вага продукції, яка відповідає світовим стандартам;
- питома вага експортируємої продукції, в т.ч. у високорозвинені промислові країни.
Індивідуальні (одиничні) показники якості продукції характеризують одну з її властивостей:
- корисність (вміст білка у продуктах харчування, жирність молока);
- надійність (довговічність);
- технологічність (трудомісткість, енергомісткість);
- естетичність виробів.
Непрямі показники – це штрафи за неякісну продукцію, об’єм та питома вага забракованої продукції, дольова частка зарекламованої продукції, втрати від браку та ін.
Розглядаючи дане питання, проаналізуємо динаміку перерахованих показників, виконання плану по їх рівню, причини їх зміни та дамо оцінку виконання плану по рівню якості продукції ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” (таблиця 2.4.).
Таблиця 2.4.
Аналіз узагальнюючих показників якості продукції
Показники
Минулий рік
(2004 р.) Звітний рік
(2005 р.)
план факт
Середньозважений бал якості продукції 0,72 0,75 0,74
Питома вага, % :
продукції вищої категорії якості 76 79 80
експортуємої продукції 3,1 3,5 3,6
забракованої продукції 0,58 0,40 0,50
зарекламованої продукції 0,31 0,25 0,20
Втрати від браку, тис. грн. 460 380 440
Як видно із таблиці 2.4., за звітний 2005 рік на підприємстві була виконана певна робота з покращення якості продукції та підвищення її конкурентноздатності, про що свідчить збільшення питомої ваги продукції вищої категорії якості та експортуємої продукції в такі країни як Росія, Турція та Латвія.
Кременчуцький молокозавод, укладаючи угоди на поставку, диференціює договірні ціни, виходячи із сортності продукції. Реалізація продукції вищої сортності дозволяє збільшити накопичення, так як ціни на продукцію I сорту вище цін на продукцію II сорту майже на 5 – 10 % та цін III сорту – на 20 %.
Коефіцієнт сортності (Ксорт) визначемо відношенням вартості всієї продукції (різних сортів) до її вартості за ціною найвищого сорту.
У таблиці 2.5. наведено дані про сортність продукції, випущеної ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” у 2005 році.
Щоб визначити виконання плану сортності в цілому по всій продукції підприємства, розрахуємо коефіцієнт сортності та порівняємо планове та фактичне його значення.
Таблиця 2.5.
Виконання плану сортності продукції
ВАТ „Кременчуцькийміськмолокозавод” за 2005 р.
Сорт продукції
Ціна за 1 т, грн. Випуск продукції, т
Вартість випуску, тис. грн.
план
факт
план
факт по ціні I сорту
план факт
I 3736,5 16984,2 17024,5 63461,2 63612,8 63461,2 63612,8
II 3078,2 13743,3 13775,0 42304,3 42402,4 51351,8 51470,3
III 2868,5 10525,5 10524,5 30192,5 30189,8 39328,5 39324,8
Всього 3078,2 41253,0 41324,0 135958,0 136205,0 154141,5 154407,9
За даними таблиці 2.5. розрахуємо коефіцієнт сортності продукції по плану та фактично:
Ксорт план = 135958,0 / 154141,5; Ксорт план = 0,882 (2.3.)
Ксорт факт = 136205,0 / 154407,9; Ксорт факт = 0,882 (2.4.)
Виконання плану по якості продукції розрахуємо відношенням коефіцієнту сортності продукції фактично до коефіцієнту сортності по плану:
К вик. план. = (0,882 / 0,882) • 100%; К вик. план. = 100,0% (2.5.)
Таким чином, із розрахунків які були наведені вище видно, що ВАТ „Кременчуцький міськмолокозавод” за 2005 рік виконав план по якості продукції на 100% завдяки збільшення випуску продукції I сорту.
|
Категория: Мои статьи | Добавил: hugo-borz (04.02.2008)
| Автор: Олег E W
|
Просмотров: 505
| Рейтинг: 0.0/0 |
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
|
Поиск |
|
|
Друзья сайта |
| |
|